Bloog Wirtualna Polska
Są 1 094 793 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS
Kategorie

Twierdza opis jednostek wojskowych

niedziela, 26 listopada 2006 15:09

Łucznicy:
Lekka jednostka, która dzięki temu potrafi się szybko przemieszczać. W większych grupach jest to bardzo niszczycielska i skuteczna siła przeciwko lekko opancerzonym celom. Kiedy mają więcej czasu na prowadzenie ostrzału dadzą sobie radę także z przeciwnikami w cięższym pancerzu. Ich wielkim atutem jest spory zasięg, a jeśli ustawimy ich na wzniesieniach są naprawdę doskonali. Łuczników można używać do sforsowania fosy wokół zamku nieprzyjaciela. W tym wypadku może się okazać, że najpierw należy usunąćłuczników nieprzyjaciela z murów, bo w przeciwnym razie odniesiecie spore straty - łucznicy są bardzo lekko opancerzeni. Nie rezygnujcie z nich nawet w późniejszych misjach, bo koszt produkcji tych jednostek jest niski.

Włócznicy:
Lekka jednostka. Szczególnie użyteczni w czasie obrony murów zamkowych, gdyż są jedyną jednostką potrafiącą zrzucać drabiny, które przeciwnik przystawił do murów. Można ich wykorzystać do kopania fosy (do tej roboty można zagonić równierz łuczników). W indywidualnych potyczkach są słabi, no chyba, że wyślemy ich przeciwko łucznikom, a i to pod warunkiem, że szybko do nich dotrą i nie pozwolą się po drodze wystrzelać. Wstarciu z cięższymi jednostkami nie mają żadnych szans.

Pałkarze:
Ci odważni żołnierze są ciężej uzbrojeni i opancerzeni niż jednostki opisywane do tej pory. Głównymi zaletami tych jednostek jest brutalność, nieustępliwość w atakowaniu przeciwników i murów obronnych. Oczywiście te zalety podnoszą koszt wytworzenia pałkarza. Oprócz żelaznej pałki potrzebują również skórzanego kabata. Jeśli odpowiednio ich pogonisz, a przy tym nie będzie innej drogi, pałkarze zaczną zasypywać fosę przeciwnika, aby dobrać się do murów zamkowych. Potrafią się wdrapywać na drabiny przystawione do murów obleganego zamku.

Kusznicy:
Te jednostki poruszają się znacznie wolniej od łuczników i pozostałych piechurów, a także dość wolno przeładowują broń pomiędzy kolejnymi salwami i mają krótszy zasięg niż łucznicy. Są niezastąpieni w walce przeciwko średnio i ciężko opancerzonym przeciwnikom, gdyż bełty z łatwością pokonują nawet grube pancerze. Podobnie jak łucznicy znakomicie sprawdzają się, gdy strzelają z dużej wysokości, a co za tym idzie są stworzeni do obrony zamku. Niestety są kosztowną jednostką, a na dodatek strasznie kapryśną, więc nie dadzą się zagonić do kopania fosy.

Pikinierzy:
Poruszają się wolno, ale za to potrafią się ustawiać w doskonałą formację defensywną i w tym układzie trudno ich pokonać. Jednak decydując się na tworzenie oddziału pikinierów musisz się liczyć z wysokimi kosztami, bo tym razem w rachubę wchodzi spora ilość metalu na broń, a także na pikę. Pikinierzy nie potrafią odpychać drabin ustawionych pod murami.

Wojownicy:
To czołgi na nogach, gdyż posiadają potężną zbroję. Niestety wpływa ona na ich niesamowicie powolny marsz. Jeżeli dopadną przeciwnika lub murów zrobią z nich miazgę. Każdy cios to potworne uszkodzenia celu ich ataku. W zasadzie jedyną obroną przed tymi potworami są katapulty i balisty. Żadna żywa siła nie jest w stanie się im oprzeć. Wojownicy stronią od wody, więc nawet nie myśl o zagonieniu ich do prac przy fosie. Kto wie, może boją się, że ich wspaniałe zbroje zardzewieją.

Rycerze:
Są wojownikami wsadzonymi na konie. Mają wszystkie zalety poprzedniej jednostki, ale są o niebo kosztowniejsi, bo do zbroi i broni dochodzi koń, a wiadomo koń to stajnia, która nie jest tania, a na dodatek zajmuje sporo miejsca. Zastanówcie się czy macie możliwości, aby ich produkować. Mają oczywistą zaletę, jaką jest szybkość, a w połączeniu z doskonałym uzbrojeniem stanowią przerażającą siłę. Znakomicie spisują się jako jednostki do niespodziewanych ataków, a także do wypadów za mury zamku, gdzie błyskawicznie niszczą machiny oblężnicze wroga.

Kopacze:
To jednostki, które potrafią drążyć podkopy pod wrogimi murami i wieżami, powodując ich zawalenie. Kopacze są werbowani w Cechu Kopaczy.

Drabiniarze:
Bywa tak, że w żaden sposób nie da rady podkopać się pod mury i doprowadzić do ich zawalenia. W takich sytuacjach do roboty można zapędzić specjalne jednostki, jakimi są właśnie drabiniarze. Kosztują niedużo, więc można stworzyć ich wielu. Nadrobią w ten sposób niską wartość bojową.

Inżynierowie:
Niwątpliwie najinteligentniejsza grupa w armii, która przyda się w wielu momentach oddając nieocenione usługi. Bez nich niema mowy o konstruowaniu i użytkowaniu machin oblężniczych, a także do wylewania za mury wrzącego oleju.

Mnisi:
Początkowo mogą być niedoceniani, gdyż ich oręż nie jest zbytnio imponujący - to zwykły kij. Jednak nawet z taką bronią są wielkimi wojownikami i trudno ich pokonać. Ważniejsza od oręża jest ich determinacja i tajemna wiedza i mądrość. Tą ostatnią czasami zechcą się z Tobą podzielić i od czasu do czasu podsuną jakieś rozwiązanie.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Twierdza

niedziela, 26 listopada 2006 14:55

TWIERDZA:                                                                        

Producent: FireFly Studios                                  

Wydawca: Gathering of Developers

Dystrybutor PL: Play It

Tryb gry: single/multiplayer

Nośnik: 1 CD

Cena: 49,90 PLN (sugerowana)

Zalecane wymagania sprzętowe:
Procesor: 550 MHz, RAM: 128 MB, Karta grafiki: 4 MB, Dysk: 750 MB


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

środa, 23 kwietnia 2014

Licznik odwiedzin:  984  

Kalendarz

« kwiecień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Archiwum

O moim bloogu

Jest to blog o grach Twierdza, Twierdza: Krzyżowiec i Twierdza 2.

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 984

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl